17 ноември 2020 г.

ИКЕА стана член на Сдружението за модерна търговия

„Хаус Маркет България“, франчайз представител на световния гигант ИКЕА за България, се присъедини към Сдружението за модерна търговия (СМТ). Това е третата компания след „Аванти“ и „Фантастико“, която става част от СМТ през 2020 г., с което членовете на сдружението вече са 12 от водещите ритейлъри в България: "Аванти 777", "Билла България”, „Ван Холдинг“ ("Фантастико"), „Дайхман търговия с обувки", "дм България", “Доверие - Брико” ("Мосю Бриколаж"), „ИКЕА – България“, "Кауфланд България” , "Лидл България”, “Максима България” ("Т Маркет"), "ПроМаркет" и "Хиполенд".

ИКЕА е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома. Марката навлиза на българския пазар през 2011г. с откриването на магазина в София чрез договор за франчайз на компанията House Market S.A., която управлява осем магазина ИКЕА в Гърция, Кипър и България. През 2020 г. компанията открива втория си ИКЕА магазин в България, в гр. Варна, който е с изцяло нов концептуален формат и предлага на потребителите ново клиентско преживяване и вдъхновяващи решения.  Повече от 21 милиона са посетителите в магазините на шведската марка от стъпването и на пазара у нас. Наред с това, ИКЕА е един от лидерите в сектор „Обзавеждане за дома в България“ с пазарен дял от 10%.

Във връзка с присъединяването на „Хаус Маркет България“ към СМТ, изпълнителният директор на сдружението Йордан Матеев заяви: „За нас е чест, че компанията, която оперира търговската марка ИКЕА в България, се присъединява към нашето сдружение. Вярвам, че с общи усилия на най-големите, най-успешни и най-отговорни ритейл компании, като ИКЕА, ще направим България по-добро място за търговия и бизнес и така ще ускорим развитието на българската икономика и ще допринесем за подобряване на благосъстоянието на потребителите в страната.“

“Българският пазар ни предоставя много възможности за растеж и развитие. Основната ни цел е все повече потребители да имат достъп до нашите продукти и решения, за да могат да осъществяват стремежа си за по-добър живот у дома. Имаме много планове и работим усилено върху тях и реализирането на членство в Сдружение за модерна търговия е продиктувано от желанието ни за развитие и модернизация на ритейл сектора в България“, сподели Никос Ифантидис, управител на ИКЕА Хаус Маркет България.

От създаването си Сдружението за модерна търговия работи активно за растежа, модернизацията и развитието на търговския отрасъл от българската икономика. Сред основните цели на СМТ са подобряване на условията за търговия и бизнес в страната, осигуряване на висока конкуренция на пазара и подпомагане на развитието на българските производители в духа на партньорски взаимоотношения.

За последните над две десетилетия членовете на СМТ са инвестирали в България повече от 3.5 млрд. лв. Ежегодно те внасят в държавния бюджет над 600 млн. лв. под формата на данъци и имат значителен принос за изсветляване на икономиката. Компаниите в сдружението са сред най-големите работодатели у нас с повече от 23 хил. служители. Търговските вериги си партнират успешно със стотици български производители, в резултат на което над 67% от асортимента им в основните хранителни категории се състои от български продукти, а повече от 45 български компании успешно реализират продуктите си в чужбина. СМТ е член на EuroCommerce и на Българската стопанска камара.