Българският пазар на търговия на дребно с бързооборотни стоки продължава да се свива и през 2014 г., за шеста поредна година, показват данните на ICAP. Неговият обем през миналата година е бил 10.15 млрд. лв., със 150 млн. лв. по-малко от 2013 г.
Ето разпределението на пазара за 2014 г. по данни на ICAP (с болд са отбелязани компаниите, които членуват в Сдружението за модерна търговия):
- Кауфланд България - 11.7%
- Лидл България - 5.3%
- Билла България - 5.1%
- ТВ ЦБА - 3.2%
- ТВ Фантастико - 3.2%
- Карфур - 2.1%
- Пени Маркет - 2%
- Пикадили - 1.9%
- Метро Кеш енд Кери (индивидуални клиенти) - 1.4%
- Т-Маркет - 1.2%
ОБЩО ТОП 10 - 37.1%
Сравнение с 2013 г. показва, че през 2014 г. делът на топ 10 се е увеличил с около три процентни пункта. Той обаче остава значително по-нисък от този в другите страни на ЕС.
Според ICAP водещите 50 търговски вериги държат близо 46% от търговията на дребно с бързооборотни стоки в страната, с четири процентни пункта повече спрямо 2013 г. Останалите 54% се държат от десетки хиляди малки магазини и пазари.