24 февруари 2016 г.

Модерната търговия през 2015

Пазарът на бързооборотни стоки в България продължава да се свива, като през 2015 г. неговият обем е бил 10.05 млрд. лв. по данни на ICAP. За сравнение, обемът през 2014 г. е бил 10.15 млрд. лв., а през 2009 г. - 10.46 млрд. лв.

Делът на модерната търговия продължава да се увеличава. Водещите 50 търговски вериги държат около 49% от пазара, а първите 10 - 40.5%.

Ето пазарните дялове на 10-те най-големи търговски вериги за бързооборотни стоки.

Кауфланд - 13.1%
Метро Кеш енд Кери - 6.9%
Лидл - 6.4%
Билла - 5.7%
Фантастико - 3.3%
Т-Маркет - 1.4%
ЦБА - 1.2%
Пикадили - 1.1%
Карфур - 0.9%
Триумф - 0.5%