19 март 2015 г.

Пазарни дялове на търговците на дребно с бързооборотни стоки


Българският пазар на търговия на дребно с бързооборотни стоки продължава да се свива и през 2014 г., за шеста поредна година, показват данните на ICAP. Неговият обем през миналата година е бил 10.15 млрд. лв., със 150 млн. лв. по-малко от 2013 г.

Ето разпределението на пазара за 2014 г. по данни на ICAP (с болд са отбелязани компаниите, които членуват в Сдружението за модерна търговия):

  1. Кауфланд България - 11.7%
  2. Лидл България - 5.3%
  3. Билла България - 5.1%
  4. ТВ ЦБА - 3.2%
  5. ТВ Фантастико - 3.2%
  6. Карфур - 2.1%
  7. Пени Маркет - 2%
  8. Пикадили - 1.9%
  9. Метро Кеш енд Кери (индивидуални клиенти) - 1.4%
  10. Т-Маркет - 1.2%

ОБЩО ТОП 10 - 37.1%

Сравнение с 2013 г. показва, че през 2014 г. делът на топ 10 се е увеличил с около три процентни пункта. Той обаче остава значително по-нисък от този в другите страни на ЕС.

Според ICAP водещите 50 търговски вериги държат близо 46% от търговията на дребно с бързооборотни стоки в страната, с четири процентни пункта повече спрямо 2013 г. Останалите 54% се държат от десетки хиляди малки магазини и пазари.