14 май 2013 г.

Конкуренцията в търговията на дребно на хранителни стоки е жестока



Най-добрата защита за потребителите на всеки пазар е конкуренцията. Данните на независимата анализаторска компания ICAP показват, че при търговията на дребно в България има жестока конкуренция. Според тях най-големите 10 хранителни вериги държат едва една трета от пазара.

Анализът на ICAP показва, че делът на цялата модерна търговия (включва търговските обекти с две и повече каси) е 38,3% от пазара. Останалите 61.7% се държат от традиционната търговия.

Ето и конкретните данни на ICAP за пазарните дялове през 2012 г.:

  1. Кауфланд - 9,5 %
  2. Билла - 4,7 %
  3. Лидл - 4,2 %
  4. ЦБА - 3,5 %
  5. Карфур - 2,8 %
  6. Фантастико - 2,6 %
  7. Пикадили - 1,9 %
  8. Пени Маркет - 1,6 %
  9. Метро - 1,4 %
  10. Т-Маркет - 1,2 %

ТОП 10 ОБЩО - 33,3 %
ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ - 66,7 %

Снимка: sxc.hu